Kun 20 % bruger Bland Selv

YouSee oplyser i dag, at 200.000 af deres tv-kunder bruger Bland Selv, som YouSee selv kalder “super populært”.
YouSee har ca. 1.200.000 tv-kunder. Hvis vi antager, at 200.000 af disse har grundpakken, er der 1.000.000 tv-kunder, der tilsammen har mellem- og fuldpakken. De 200.000 Bland Selv-kunder udgør så de 20 %.
Det er bemærkelsesværdigt, at 80 % af kunderne IKKE ønsker at bruge Bland Selv efter massiv annoncering i tv og på anden måde gennem flere år.
Ovenstående er det bedste skøn på basis af tilgængelige data. YouSee oplyser ikke fordelingen på tv-pakker og tjenester, men er naturligvis velkomne til at korrigere vores tal, hvis de skulle være forkerte.

Ny adm. direktør for TV2 fra 1.8.2019

Anne Stig Christensen, der kommer fra en stilling som indholdsdirektør i TV2, afløser fra 1.8.2019 Merete Eldrup som adm. direktør for TV2.

Det ser ud som et stilskifte. VLAK-regeringen har, som en række tidligere regeringer siden 2004, satset meget på, at få solgt/privatiseret TV2. Derfor valgte kulturminister Mette Bock sidste år en ny TV2-bestyrelse, der skulle fokusere på salg af TV2. Denne bestyrelse nu har valgt en ny direktør, der vil fokusere stærkt på indhold og public service. Og ikke på salg af TV2.

Stofa laver overskud i 2018

Fra 2017 til 2018 gik Stofa fra et underskud på 40 mio. kr. til et overskud på 61 mio. kr. Det sker efter en omsætningsfremgang fra 2 mia. kr. til 2,1 mia. kr. Adm. dir. Sune Nabe Frederiksen kan resultatet tilfredsstillende.
Direktøren siger også, at branchen er under kraftig forandring. Resultatet er nået ved reduktion af omkostningerne og efter tab af tv-kunder.
Pengene er tjent på internet, hvor opgradering af coax-nettet til 1,2 Ghz. og DOCSIS 3.1 har høj prioritet. Stofa fastholder sin ambition om at være attraktive og relevante for danske antenneforeninger.