YouSee får smæk af Forbrugerombudsmanden

I efteråret 2017 lancerede YouSee et fordelprogram, YouSee More, som sagdes at være åbne for alle med 2 produkter.

Forbrugerombudsmanden modtog henvendelser fra et par forbrugere, som – på trods af at de havde to forskellige YouSee-produkter – ikke havde adgang til programmet. YouSee oplyste til kunderne, at de ikke var kvalificerede til programmet. Den ene fordi han alene havde YouSee’s grundpakke, den anden fordi YouSee-signalet blev leveret via en antenneforening. Det var ikke tydeligt oplyst i YouSee’s markedsføring, at ikke alle YouSee produkter var adgangsgivende, og kunderne fandt derfor markedsføringen vildledende.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen udtaler den 6.7.2018: ”Jeg har indskærpet over for YouSee, at alle betingelser skal oplyses klart, tydeligt og hensigtsmæssigt. Det gælder især, når forbeholdene rammer en stor del af YouSee’s kundekreds og i øvrigt forekommer uventede i forhold til hovedbudskabet om adgang til fordelsprogrammet, hvis man har to eller flere YouSee-produkter.”

Statistik: Hvem ser meget tv og hvad?

DR Medieforskning er lige udkommet med nye statistikker:

10 % af seerne ser i gennemsnit mere end 7,5 timer tv om dagen. Det er mere end 3 gange så meget som gennemsnitsdanskeren. Lidt flere i København og på Sjælland end på Fyn og i Jylland. Det sker især kl. 9-16. Der er flere over 60 år og flere arbejdsløse end folk i arbejde (ellers har men vel heller ikke tid). De ser især TV 2 Charlie, TV 2 News, TV 2 Sport, DR K, TV3 Puls, TV 2 Fri, Investigation Discovery og Eurosport.